Etiketter

lördag 17 september 2011

En lista om mig

Brukar inte gilla listor men den här tycker jag var lite kul.

1. Hur gammal är du om fem år? 45.....
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Jag klockan är 9:30 och det är bara jag och katterna vakna ännu så jag får svara mina katter ännu så länge
3. Hur lång är du? 1,68
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Presedentens dotter, en film jag fastnade framför förra söndagen
5. Vem ringde du senast? Min dotter
6. Vem ringde dig senast? Måste varit maken som ringde mig senast
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? mamma, kan du hämta mig....
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på sammanhanget
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Tyvärr dog min älskade pappa för 19 år sedan men fram tills dess var mina föräldrar gifta.
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna
12. När vaknade du i dag?06:15 och ja det är lördag.....
13. Vilken är din favoritjulsång? Gläns över sjö och strand
14. Vilken är din favoritplats? Stranden
15. Vilken plats föredrar du minst? Gynstolen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ja, förmodligen där jag är nu.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Allt, var mörkrädd så det skrek om det som barn
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mina döttrar som fjantade sig igår kväll
19. Hur stor är din säng? Stor
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både ock men älskar min bärbara mest.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Endast trosor på
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag har två och maken två.
23. Hur många landskap har du bott i? Endast här i Småland
24. Vilka städer har du bott i? Endast här i Ljungby
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!
26. Är du social? Beror på humöret
27. Vilken är din favoritglass? Lejonet och björnens glass!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Pannacotta
29. Tycker du om kinamat? Mumma!
30. Tycker du om kaffe? Sådär, ingen kaffemoster men ibland kan det vara gott med en kopp, dricker inte kaffe dagligen
31. Vad dricker du till frukost? Oftast te
32. Sover du på någon särskild sida? Nä, vrider mig som en helikopter i sängen
33. Kan du spela poker? Japp
34. Tycker du om att mysa/kela? Vem gör inte det??
35. Är du en beroendemänniska? Nä.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja min brorsdotter, blev överlycklig när hon föddes på min 9-årsdag.
37. Vill du ha barn? har redan 2 tonårsdöttrar och det räcker
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, och lite tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, jag har haft turen att slippa det.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Helt klart havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat ;) Jag går hellre en runda i en mataffär än en klädaffär haha!
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, men örhängena jag ärvt från min mormor är dyrbara för mig
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Desperate Housewifes
44. Kan du rulla med tungan? Ja det kan jag.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Många, svårt att bara välja en!
46. Sover du med gosedjur? Nej det gör jag inte
47. Vad har du för ringsignal? Någon Tokio Hotel låt som döttrarna laddat hem
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, en vit pälsjacka (ej äkta!) och en söt liten folkdräkt
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett nagellack
50. Flirtar du mycket? nääää
51. Kan du byta olja på bilen? Jajamen, det kan jag.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Usch ja och det var inte billigt.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Bröstresan - gripande
54. Läser du någon dagstidning? Smålänningen
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja Allers .
56. Dansar du i bilen? Klart
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol är alltid på
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett meddelande till en på jobbet
59. När var du i kyrkan senast? Begravning i somras
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Helt klart min klassföreståndare Elisabeth Berglöf. Otrolig!
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? I några dagar vet ej hur många, var när jag var liten


1 kommentar:

  1. GRATTIS!

    Du har vunnit min tävling om en produkter från stockholmsgruppen.
    Weeeih!

    Skriv din adress som en kommentar i min blogg eller maila till:
    holgersson_lina@hotmail.com
    Märk mailet eller kommentaren med: ”vinnare av produkter”

    SvaraRadera